piatok 17. januára 2014

Kraków

Nie je možné, že som sa rozhodla konečne napísať. Veď už by sa aj patrilo. 


Dnes to bude o návšteve Krakowa. V tomto poľskom meste som bola prvýkrát a musím povedať, že tam bolo naozaj krásne. Fotky sú ešte z leta, tak snáď vás v takomto škaredom a uspávajúcom počasí aspoň trochu naladia. 

Prvý deň sme sa rozhodli stráviť chodením po židovských pamiatkach. Boli sme v najstaršej synagóge aj v Schindlerovej továrni, pochodili sme židovskú štvrť Kazimierz. Ja som myslím dosť citlivý človek, a preto to  na mňa doľahlo. Človek si uvedomí, aké strašné veci sa diali. Nie, že by som to predtým nevedela, ale keď ste tam, kde sa všetko odohrávalo, ten pocit je oveľa intenzívnejší. V tejto nálade sa mi ani nechcelo veľmi fotiť, takže len pár zachytených miest.





Pôvodné cedule, zachované z čias 2.svetovej vojny. 

Napriek pre mňa depresívnemu prostrediu, v tejto kaviarničke som sa cítila veľmi príjemne. Nesmierne útulná, rada by som tu strávila veľa neskorých popoludní.
 Stala sa nám taká zvláštna vec. Prvý deň stále pršalo. Vytváralo to ponurú atmosféru, ako keby počasie vedelo, že si pripomíname neveselé obdobie histórie.

Naopak, druhý deň bolo krásne slnečno. Obloha až príliš ideálne modrá, tráva až príliš zelená. Možno niekomu príde, že som fotografiám dodala upravovaním priveľkú farebnosť, ale verte mi, že nie. Ono to tak pôsobilo naozaj. 

Dominantou mesta je podľa mňa hrad Wawel. Veď posúďte sami.











Ale okrem neho sa u nachádzajú krásne historické budovy, aha:





Posledná "várka" fotiek je z polo-nočného a nočného Krakowa. Tiež má jednoznačne svoje čaro.




Toto bola posledná časť seriálu s názvom "Kde som bola cez leto". Veď už je január. Dúfam, že sa vám fotky aspoň trochu páčili. Boli ste v Krakowe? Ako na vás pôsobil? 

Majte krásny piatok :)


7 komentárov:

  1. Nádherné fotky ! :) Určite sa raz chcem do Krakowa pozrieť :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Naozaj skvelé fotky, Krakow je totiž supeer :))

    OdpovedaťOdstrániť
  3. moja mamina tam bola tiez v lete na poznavacku je to naozaj krasne mesto!

    Posledny tyzden Nobilis Tilia giveway, tu: http://biancaprincipessa.blogspot.sk/2014/01/novorocna-nobilis-tilia-giveaway.html

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Moje mesto :) Krakow je úžasný, a zapiekanky si jedla? :P

    OdpovedaťOdstrániť
  5. krásne fotky, musí tam byť nádherne! :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Krako je krásný, doufám, že se tam ještě někdy podívám;))

    OdpovedaťOdstrániť

© Posty od Naty 2012 | Blogger Template by Enny Law - Ngetik Dot Com - Nulis