pondelok 24. júna 2013

Antikoncepcia

Beriem hormonálnu antikoncepciu (ďalej HA) asi rok a pol, tak by som ju rada s odstupom času  v krátkosti "zrecenzovala". Pre niekoho to môže byť trochu kontroverzná téma, preto prosím, akceptujte moje názory.




Na začiatok uvediem, že užívam HA značky Belara. Pár informácii pre tie dievčatá, ktoré chcú vedieť viac. Balenie obsahuje 3 blistre po 21 tabletiek. To znamená, že 21 dní užívate tabletky a 7 dní máte voľno. V tomto týždni by ste potom mali mať menštruáciu. Po 7 voľných dňoch sa tento cyklus znova opakuje. Táto značka pôsobí priaznivo aj na akné a mali by sa aj menej mastiť vlasy. Musím priznať, že mne na tieto problémy nepomohla - kvôli akné chodím ku kožnej, čo zapôsobilo oveľa lepšie a trvácnejšie a vlasy sú na tom stále rovnako.

Zo začiatku užívania HA sa mi to celkom nepozdávalo. Moja menštruácia chodila tak "kadejako", mala som výkyvy nálady a ešte k tomu vôbec žiadnu chuť na sex. Toto však trvalo možno nanajvýš 2 mesiace.

Veľa dievčat nechce HA hlavne preto, že sa boja, že priberú. Pribrala som? Áno, trochu hej. No nedávam to za vinu tabletkám, ale mojej lenivosti a jedálnemu lístku. Myslím, že mnohé dievčatá sa na HA len vyhovárajú, aby mohli uviesť alibistický dôvod, pre ktorý sa im zvýšila váha (aj keď zrovna kilogrammi sa chudnutie a priberanie nehodnotí najlepšie). 

V podstate, teraz na užívaní HA nevidím žiadne negatíva. Predtým som mávala problémy s pravidelnosťou cyklusu, no ten sa mi teraz perfektne (!) upravil. Zväčšili sa mi prsia a nezažívam žiadny stres na konci mesiaca, ako to niekedy mávajú moje kamarátky. 

Tým, čo váhajú, či si dať HA predpísať alebo nie, odporúčam kladnú možnosť. Samozrejme, môže sa stať, že vám daný druh tabletiek nesadne, vtedy len stačí zájsť za svojím lekárom a vyskúšať inú značku. 

Toto bol môj stručný názor na užívanie hormonálnej antikoncepcie. Čo si z tohto kto zoberie, je už každého osobná vec.

Majte sa krásne.
S pozdravom
Nat

6 komentárov:

  1. Tak takéto veci zrovna nepoužívam, ale až náhodou by som začala, určite si na teba spomeniem. Inak máš super blog, bola by som rada, ak by si prišla pozrieť na ten môj.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ja takéto veci nepoužívam :) Mne osobne to príde trošku zbytočné, ale zase neodsudzujem ľudí, ktorí to používajú :) Ak by som možno s ňou aj začala, myslím že sa pozriem prv po tejto :)

    la petite Bonitka
    GIVEAWAY with Firmoo.com

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Tento komentár bol odstránený autorom.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. ja ju užívam a mylsím si že je dobre že si zverejnila takýto článok :)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. tento článok som objavila úúúplne náhodne ale rada napíšem svoj postreh.
    mám 31 rokov a brala som HA asi 7 rokov z odstupom času vravím nikdy vác!
    ako náhle som ju vysadila stalo sa pár vecí, s ktorými som sa nestotožnila dodnes
    po prvé- už bez tak malé prsia mi zmizli ešte viac
    po druhé- kvalita vlasov tiež body mínus
    po tretie- pol roka som vyzerala ako puberťák- vyrážky, pupáčiky
    samozrejme, že je dobre ak sa kočky chránia,jasná vec,len proste tá odvrátená strana, že "sfetujete a nadopujete" svoje telo chémiou...ach jo, hold treba aj o tomto vedieť :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Áno, samozrejme, že to je chémia. Existuje veľa článkov, ktoré sú proti a viem, že je veľa žien, ktoré s HA nie sú spokojné a majú/mali s ňou problémy. Ja som len písala pohľad, z akého to beriem ja, možno názor časom zmením, no momentálne je to takto :) Samozrejme, neber to ako útok alebo niečo podobné, len reagujem :)

      Odstrániť

© Posty od Naty 2012 | Blogger Template by Enny Law - Ngetik Dot Com - Nulis